Al Hekma >> news

YLC 2018

2018-03-05

Moving Forward with Global Citizenship!

The Social Studies department at Al Hekma International School held its Young Leadership Conference on 24th February 2018 in its school auditorium. YLC provides the youth with a forum where they can voice their opinions on global and local matters and hone their leadership skills. YLC brought students together from 8 different international schools in Bahrain and KSA.  

The YLC Program was founded by AHIS in 2001 as a cooperative effort between private schools in the Kingdom of Bahrain and internationally, in order to develop students’ skills in problem solving, diplomacy and global understanding as well as the development of communication and critical thinking skills.

Mr. James Brazier Director Head of CSR (Corporate social responsibility), conduct and corporate Governance- MEA (BNP Paribas) and Mr. Timothy Woodward the Operations & Network Manager of Bahrain Bus Company were the Guest of Honor and BNP Paribas was also the sponsor for this activity. The guests enriched the students with their speech on Sustainable Development and its significance.

Whether it’s learning to discuss complex issues and compromise or learning how to be a leader for the first time, many students “found their voice” through YLC (Young Leadership conference) and realized their leadership potential and social responsibility.

 

 

 

مدرسة الحكمة الدولية تمضي قدماً مع المواطنة العالمية!

أقام قسم الدراسات الاجتماعية في مدرسة الحكمة الدولية مؤتمر القيادة الشبابية بتاريخ 24 فبراير 2018 في قاعة المدرسة. يقدّم هذا المؤتمر للشباب منتدى يمكنهم التعبير عن آرائهم حول المسائل العالمية والمحلية وصقل مهاراتهم القيادية. كما جمع الطلاب معاً من ثمان مدارس دولية مختلفة في مملكة البحرين والمملكة العربية السعودية.

وقد تم تأسيس هذا البرنامج من قبل مدرسة الحكمة في عام 2001م كجهد تعاوني بين المدارس الخاصة في مملكة البحرين والمدارس الدولية، بهدف تطوير مهارات الطلاب في حل المشكلات، والسلوك الدبلوماسي والفهم العالمي، فضلاً عن تطوير مهارات الاتصال والتفكير النقدي .

وقد كان ضيفا الشرف مدير قسم المسؤولية الاجتماعية للشركات والمسؤول الإقليمي لمنطقة الشرق الأوسط للسلوك والحوكمة في بنك بي إن بي باريبا السيد جيمس برازيير، ومدير العمليات والشبكات في شركة حافلات البحرين السيد تيموثي وودوارد، كما أن بنك بي إن بي باريبا كان الراعي لهذا النشاط. وقد أغنى الضيوف الطلاب من خلال خطابهم حول التنمية المستدامة وأهميتها.

ووجد العديد من الطلاب صوتهم من خلال هذا المؤتمر، وتعرفوا على إمكانات القيادة والمسؤولية الاجتماعية لديهم، سواء كان ذلك من خلال التدرّب على مناقشة القضايا المعقدة والحلول التوفيقية، أو بإتاحة الفرصة لهم لأخذ موقع القيادة للمرة الأولى في حياتهم.

 

 

 

 

 

 

 

                

Back to news
Back to top